diumenge, 27 de maig del 2012

APLEC DE SANT ANIOL D'AGUJA. 27 DE MAIG DE 2012

Com cada any des de fa més d'un segle, el diumenge de Pasqua granada, se celebra el l'Aplec de Sant Aniol d'Aguja, nosaltres sempre intentem ser-hi presents, ja que el Centre Excursionista de Banyoles l'organitza.
Aquest any, hi hem incorporat  una petita variació: hem fet el primer tram amb bicicleta. Però comencem per l'inici.

Hem deixat el cotxe al costat del càmping de Sadernes, en un aparcament públic. Fins fa poc, hi havia la possibilitat d'aparcar més endavant, un cop començada la pista, però degut a l'excessiu pas de vehicles, es va prohibir aquest any.

Agafem les biciletes i entrem a la pista forestal que ens portaria fins a Sant Feliu de Riu, una de les nombroses ermites que hi ha en aquest paratge.

Durant els primers vint minuts de bicicleta, passajarem per boscos de roures i alzines i paratges amb grans parets amb vies d'escalada.

Tot seguint la pista forestal de Riu, arriba un moment on trobem una bifurcació a mà esquerra, amb un cadenat que impedeix el pas de vehicles. L'agafem i el seguim fins arribar a la resclosa tot travessant la riera de Sant Aniol.  Deixem les bicicletes a la resclosa i seguim caminant a partir de llavors.

A partir d'aquest moment, el camí es fa més estret i només és possible arribar-hi a peu. En tot moment, la riera queda a l'esquerra. Cal anar en compte amb les roques que rellisquen, sobretot en èpoques de pluja.
Trobem vistes espectaculars de les diferents gorgues que hi ha durant el trajecte.
Travessarem la riera per un pont penjant, reconstruït fa pocs anys.
Mica en mica anem pujant per un terreny més rocós i molt a la vora de l'aigua. Ens acompanyen excursionistes del Vallespir (Catalunya Nord) que fan aquest recorregut, que no és tan difícil com l'altra ruta que vé des de Sant Llorenç de Cerdans. També hi ha molta gent de la Garrotxa i del Pla de l'Estany.

Una hora després d'haver deixat les bicicletes, arribem a l'ermita de Sant Aniol, on ja s'estan fent les activitats programades, com els castellers (els Xerrics d'Olot), l'encantament de coques, la missa i l'escolliment de l'hereu i la pubilla de l'aplec.
Deixem les motxilles amb un grup del Centre Excursionista de Banyoles, que estan preparant l'arròs a la cassola per dinar i nosaltres ens arribem al Salt del Brull, passant per la Gorga Blava. Ens refresquem amb les aigües cristal·lines i fredes que ens ofereix l'Alta Garrotxa. No ens atrevim a ficar-nos-hi del tot.

Tornem enrera fins als prats de Sant Aniol, on s'hi està preparant el dinar. La flaire ja comença a ser important, així com també la gana de la majoria dels excursionistes, que fan cua preparant el plat.

Dinem un bon arròs en companyia dels membres del Centre Excursionista de Banyoles, acompanyat d'un bon vi que ens anima els cors.

I amb el ventre ple i el cap una mica tèrbol, enfilem el camí de tornada, passant pel mateix camí d'anada, tot mirant al cel, esperant que no ens plogui. Fins aquí l'Aplec d'aquest any.