dijous, 8 de març del 2012

VALL D'HOSTOLES - CASTELL D'HOSTOLES

Aquesta setmana hem fet la ruta circular Les Planes d'Hostoles - Castell d'Hostoles - Les Planes d'Hostoles. La ruta en sí, es preveia interessant, tot i que no tant intensa com la de la setmana anterior. Finalment han estat 2h 15 min. de camí. Els integrants hem estat: Xavi, Jani, Carme, Pere i Angie

Iniciem  el camí des de l'encreuament que porta fins a l'antiga estació del carrilet. En aquest lloc, hi ha un aparcament, on es poden deixar els cotxes de forma gratuïta. Seguirem la ruta del carrilet en direcció a Olot, durant més o menys 15-20 minuts. El camí és planer i ben transitable. Les vistes de les Planes i del Far, al fons, fan que sigui una passejada ben bucòlica.
Deixarem el camí, per incorporar-nos a un trencant a mà esquerra, que ens durà a agafar el camí que va a Cogolls. Aquest és un dels punts que presenta més perillositat, ja que també hi transiten cotxes, per tant, compte!.
Uns 5 minuts després i a mà esquerra, trobem el trencant que ens portarà cap al Castell d'Hostoles per la cara est. Aquí, el camí comença a fer més pendent i el terra és més sorrenc. En algun punt en concret, prop d'alguna masia, potser es fa massa evident la mà de l'home. Més endavant travessem boscos d'alzines i roures barrejats amb trossos de roca calcària i margues que li donen un aspecte èlfic. La senyalització és força correcta, però hi ha algun punt en concret que podria portar a confusió.
Al cap de 45-50 minuts i uns 200 metres de desnivell arribem al castell d'Hostoles. Comença a ploure i no sembla que vulgui plegar. Fem parada curta per fer un mós i conversem amb un home que està netejant tota la zona per fer-la més accessible. 15 minuts i encarrilem el camí de baixada, aquest cop per la cara oest.
 La pendent de baixada és forta i les pedres, molles pel ruixat, patinen força. Fent equilibris durant 30 minuts arribem a peu de la C63 que porta fins a St. Feliu de Pallerols.
Cal creuar-la tornar a agafar la ruta del carrilet en direcció contrària fins arribar altre cop a Les Planes. Aquí el camí torna a ser planer i sense massa dificultats. Per no repetir el mateix tros de carrilet, es pot agafar un trencant a mà dreta que es troba just a la zona del cementiri i arribar a les Planes pel camí que passa just al costat de la carretera. Arribar-hi ens portarà uns 20 minuts més.